Pino Poggi: IKARIOS
23. junij - 29. september 2017
Pino Poggi: IKARIOS
Opis


AU environment

Odprtje v petek, 23. junija, ob 18. uri
Galerija Ravne, 23. junij–29. september 2017

»Adoracija Ikariosa« je Poggijeva oseba interpretacija starodavnega mita, ki pripoveduje o tem, kako je človek začel pridelovati vino in kako sta človeška neumnost in nevednost rodili tragedijo. V ozadju vizualizacije tega mita je opozorilo, da sta ravno nevednost in ignoranca tudi danes vzrok vsem tragedijam.
Mit o Ikariosu, ki je naredil vino:
Ikarius je vino, dragoceno darilo bogov, prevažal naokoli in ga dajal pastirjem, a ti so ga popili preveč. Misleč, da jih je zastrupil, so ga ubili in vrgli v vodnjak. Ikariosovo truplo sta našla njegova hčerka Erigona in njen pes Maera. Erigona se je pretresena zaradi očetove smrti obesila. Dioniz je bil zaradi incidenta jezen in je nad vse neporočene ženske v Atenah poslal norost, da so se vse obesile, kot se je Erigona. Kuga se ni končala, vse dokler Atenci niso vpeljali obredov v čast Ikariosa in Erigone. Psa Maera, Erigono in Ikariosa je Dioniz odpeljal v nebesa, kjer so jim pripadla ozvezdja Device (Virgo), Volarja (Boötes) in Velikega psa (Canis maior).
Pino Poggi je velik umetnik in pisatelj, ki v zadnjih letih pod vplivom sicilijanskega sonca in antičnih ostalin poglobljeno raziskuje grške mite in jih občasno interpretira v instalacijah velikih dimenzij, imenovanih tudi AU (Arte Utile) environmenti, zadnjega od teh si bomo poleti lahko ogledali v Galeriji Ravne.
Likovni jezik Pina Poggija je popolnoma samosvoj in zato takoj prepoznaven. Čeprav večkrat težko dostopen in berljiv prav zaradi preprostih in vsakdanjih materialov, ki jih uporablja. Galerijo Ravne bo Pino Poggi prekril z belo folijo, kot je to običajno, in vanjo umestil stare vinske tre, kamenje in pepel z Etne. Na stenah bodo njegove risbe in dve veliki ogledali.
Pino Poggi je eden najpomembnejših evropskih umetnikov in eden pionirjev intermedijske umetnosti. Čeprav po izobrazbi kipar, je kmalu pod vplivom družbenih sprememb prešel v družbeno angažirano polje umetnosti, kjer v okviru ambientalnih postavitev razdira ustaljena prepričanja in gledalcem omogoča novo razumevanje časa, v katerem živimo.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

IKARIOS, kdo je bil IKARIOS?
------------------------------------------------------------------------------------

Ikarios, heroj iz Aten in oče Erigone …
Ko je nekoč Ikarios povabil Dioniza v svoj dom, je v zahvalo za gostoljubnost prejel vinsko trto z nasveti, kako naj jo posadi, ter kako naj iz njenih plodov pridela vino.
Ikarios je dragoceno darilo bogov prevažal naokoli in ga delil pastirjem, a so ga popili preveč. Misleč, da jih je zastrupil, so ga ubili in vrgli v vodnjak. Ikariosovo truplo sta našla hčerka Erigona in njen pes Maera. Erigona se je, pretresena zaradi očetove smrti, obesila na drevo, ki je raslo v bližini. Tudi pes je naredil samomor, tako da je skočil v vodnjak.
Dioniz je bil zaradi incidenta jezen in je nad vse neporočene ženske v Atenah poslal norost, da so se vse obesile, kot se je Erigona. Kuga se ni končala, vse dokler Atenci niso vpeljali obredov v čast Ikariosa in Erigone. Psa Maera, Erigono in Ikariosa je Dioniz odpeljal v nebesa, kjer so jim pripadla ozvezdja Device (Virgo), Volarja (Boötes) in Velikega psa (Canis maior).
Vizualno scenografijo za ta tragični scenarij, sem načrtoval tako:
V prostoru, popolnoma prekritem z belo folijo, je environment AU „Adoracija Ikariosa“, oblikovan s pomočjo različnih predmetov, ki imajo velik pomen za mojo vizualno izpoved, ne samo zato, ker prihajajo s Sicilije, otoka prepojenega z misteriji, temveč tudi zato, ker so v mojih raziskovanjih verodostojen in konkreten izvor mojih idej. Hkrati pa omogočajo gledalcem, da stvari preberejo in vidijo ter jim približajo to arhaično mitološko obdobje.

Predmeti v prostoru:
     A) štiri velike, prastare sicilijanske vinske trte, ki so postavljene v štiri kote prostora;
     B) trije kupi finega črnega peska (ognjeniški prah z Etne), ki ležijo med vinsko trto;
     C) na tleh v skupinah ležijo veliki kamni, ki so od zgoraj vidni kot velikansko grozdje. Nad njimi visi veliko ogledalo. Gledalci v teh odsevih vidijo to velikansko vinsko trto, ki deluje nenavadno in celo magično;
     D) na ostalih treh stenah so obešene tri risbe vinske trte v treh barvah: rdeči, črni in rumeni. Naravna ponovitev nenaravnega in surrealističnega. Kamnito grozdje.

S to scenografijo v prostoru sem želel predstaviti dokument takratnega časa. To je moja subjektivna predelava mita o Ikariosu za sedanjost kot ponovna predstavitev tistega arhaičnega časa. Konkretna in verodostojna utrditev takratne tragedije, katere žrtev je bil zaradi svoje gostoljubnosti, misli in idej, prijazen in nič hudega sluteč iniciator Ikarios.
Na koncu sploh prvega praznovanja z vinom, ki ga je priredil Ikarios, so ga sosedje zaradi nevednosti mučili in ubili.
Ampak žalostno je ravno to, da se, kar se je zgodilo pred več kot 4000 leti, lahko zgodi tudi danes. Posebej v današnjem pohlepnem družbenem času, ko smo prepuščeni na milost in nemilost ignoranci in neumnostim, brez obzirnosti in zavesti, v družbi, ki se ne zaveda in se ne želi zavedati, kam vodi ta pot. Na kratko v družbi, ki živi neznanje in neumnost ter posledično zelo nevarno s tem upravlja.
Družba, ki zavestno zavrača human in socialen razvoj. Z mojim environmentom »Adoracija Ikariosa« vas želim opomniti in posvariti, varujte se tega lahkomiselnega sistema razmerja moči, ne dajte se prehitro prepričati tistim, od katerih lahko komaj kaj pričakujete in ne poznate nevarnosti. Informirajte se, spregovorite drug z drugim, preden se zgodi kaj nesmiselnega in tragičnega in bo prepozno.
Zahvaljujem se vam
Vaš pinopoggi
21. marec 2015