
V Galeriji likovnih umetnosti Slovenj Gradec so bile razstave fotografij v zadnjem desetletju redkejše, zato pa je bila njihova kvaliteta na zavidljivi ravni. Z letom 1999 pa začenjamo uresničevati zastavljene cilje, celo na simboličen način. Fotografiji se posvečamo po zgledu nekaterih fotografskih prireditev v tujini – kar mesec dni, zato smo pripravili tri razstave. Trem povsem različnim avtorjem je skupna črno-bela fotografija, primerjavo pa lahko iščemo v portretni fotografiji dveh mojstrov. Razstavljajo: koroški fotograf Tomo Jeseničnik, ki se predstavlja s ciklom DRUGAČNI!?, gre za mojstrske portrete gojencev Centra za usposabljanje, delo in varstvo Črna na Koroškem, nastale v preteklem letu, potem Aleš Gregorič s ciklom MINLJIVOST, za katerega je v letu 1998 na natečaju revije Emzin prejel tretjo nagrado, kot tretji pa se z obsežno retrospektivo portretne fotografije predstavlja dr. Tihomir Pinter.
TIHOMIR PINTER je na razstavi, ki je doslej njegova največja samostojna razstava, razgrnil plejado portretov slovenskih likovnih umetnikov, pisateljev, pesnikov, dramskih umetnikov in glasbenikov, ki jih spremlja že vrsto let. Gre za izbor (198 fotografij) iz naravnost fascinantnega Pinterjevega opusa.
Čar črno – bele fotografije je odkril tudi TOMO JESENIČNIK, ki mu je bila barvna komponenta pri ustvarjalnem delu vedno zelo pomembna. Odločitev, da cikel Drugačni?! posname v črno-beli tehniki, je bila pretehtana in se je izplačala. Gre za upodobljence, ki nas nagovarjajo s svojo neposrednostjo večnega otroštva, ki so mu zapisani po zakonih narave. Vendar pa na Jeseničnikovih fotografijah ne vzbujajo našega pomilovanja ali zavedanja o vsemogočni naravi, temveč se zavemo drugih razsežnosti življenja, nevidnih niti, ki vežejo naše poglede, posrednik med njimi in nami pa je pronicljivo fotografovo oko.
V življenje in minevanje – v ta sklenjen – večni krog, nas inavgurira s svojim ciklom črno – belih fotografij, poimenovanih Minljivost, ALEŠ GREGORIČ. Gre za upodobitve interierjev in inscenacij tihožitij (npr. živalske lobanje v smislu parafraze in namenoma predrugačenega znanega Memento mori! s človeško lobanjo), ki so dovolj pomenljive, pa vendar ne preveč gostobesedne, da bi zapadale v poceni efekte. Antipod tematiki Minljivost je sedem fotografij Homage Sugimoto, kjer je motiv marina – slika morja. Vendar to niso obmorski pejsaži, kakršnih smo vajeni; v njih je zajeta vsa veličina za nas vedno skrivnostnega morja.