Vas in vaše prijatelje vljudno vabimo na
pogovor z umetnikom WOLFGANGOM TEMMLOM
ob njegovi razstavi SEVERNOKOREJSKE KRAJINE
v četrtek, 7. aprila, ob 19. uri v Galerijo Ravne
Gledališka pot 1
Ravne na Koroškem
Wolfgang Temmel je eden najpomembnejših avstrijskih sodobnih umetnikov in eden od začetnikov medijske in konceptualne umetnosti. V svojem delu raziskuje aktualna družbena vprašanja in se v zadnjih letih vrača k izhodiščem umetnosti. Motiv krajine Wolfgangu Temmlu ni tuj, za ozadje mu je služila že v nekaterih prejšnjih delih, le da sta bili osnovi tam fotografija in lokalno okolje.
V slikarskem ciklu Severna Koreja motive slik najde na internetu, točneje na javno dostopnih zemljevidih in satelitskih posnetkih, imenovanih Google Earth. Ciklus slik Severnokorejske krajine je Wolfgang Temmel prvič razstavljal v Novi galeriji v Gradcu v okviru razstave Landschaft: Transformation einer Idee. Postavitev obsega 50 slik enakih formatov.
Korejski polotok je bil po kapitulaciji Japonske leta 1945 razdeljen na dve okupacijski coni, na jugu na ameriško in na severu na sovjetsko. Leta 1950 je med obema izbruhnila korejska vojna, ki se je končala s prekinitvijo spopadov leta 1953. V Demokratični ljudski republiki Koreji je oblast prevzela Korejska delavska stranka s Kim Il-sungom načelu. Kim Il-sung, ki je bil po smrti razglašen za večnega predsednika, je začetnik dinastije Kim in posebne vrste socializma, podprtega s kultom osebnosti.
Danes je zaprtost korejske družbe za zahodnega človeka nepredstavljiva, saj smo vajeni, da lahko kadarkoli in kjerkoli dostopamo do katerekoli točke na Zemlji. Vendar pri tem ne gre zgolj za politično idejo, temveč je ta zaprtost povezana tudi z azijsko tradicijo, spomnimo se le na opijske vojne na Kitajskem v sredini 19. stoletja, s katerimi so Angleži dosegli, da se je Kitajska odprla svetu. Podobno se je vse tja do 19. stoletja pred svetom zapirala tudi Japonska. Sodobnemu turističnemu eskapizmu se uspešno upira le še nekaj držav in Severna Koreja je ena med njimi.
Že v 19. stoletju so si slikarji pomagali s fotografijami, preden jim je izum pripravljene barve v tubi omogočil slikanje na prostem. Wolfgang Temmel se v ciklu slik Severna Koreja ne poslužuje fotografij, temveč javno dostopnih satelitskih posnetkov. V klasični tehniki akrila na platno slika utopične krajine, ki so jih posneli sateliti in katerih fotografije so dostopne s programom Google Earth. Takšna interpretacija tradicionalnega krajinskega slikarstva najde svoj motiv v novih tehnologijah, namesto v naravi. Wolfgang Temmel posnetke prilagodi tako kompozicijsko kot tudi barvno, saj gre pri tem za umetniško delo in ne za dokumentaren posnetek. Tako je njegova umetniška modifikacija le nadaljevanje uveljavljenega postopka.
Tradicionalno krajinarsko slikarstvo se tukaj dotika medijskih umetnosti. Končni rezultat tega postopka je abstraktna slika in gledalec šele s pomočjo opisa razume vso vsebino, ki se skriva za pastoznimi nanosi in ploskvami barv, ki se prepletajo na površini slike. Wolfgang Temmel se tega medijskega anahronizma poslužuje namenoma, saj tako na učinkovit način predstavi gledalcu vso problematiko, povezano s Severno Korejo, pa naj bo to s političnega, geografskega ali vojaškega stališča. Krajina tako poleg povsem slikarskih konotacij pridobi še pomembno vsebinsko komponento.