Funeral March
Otiški vrh, 1991–1995
thrash/death/speed metal
Zasedba
Aleš Prikeržnik – bobni
Tomaž Kadiš – kitara
Mirko Đurić – vokal
Uroš Glavar / Aleš Keber – bas
Biografija
Poleti 1991 združijo moči ljubitelji thrash metala Tomaž Kadiš, Mirko Đurić, Uroš Glavar in Aleš Prikeržnik. Vsi imajo izkušnje igranja v bendih rokerske in komercialne narave, Aleš in Uroš pa tudi v ravenski pihalni godbi. Funeral March, kot se poimenujejo, resno zavije drugam: v smer njihovih vzornikov, Metallice, Sepulture in drugih zastavonoš thrash metala, ki imajo tisti čas tudi na Koroškem čvrsto bazo privržencev.
Četverica najde vadbeni prostor v Mladinskem domu v Strojnski reki, kjer se na vajah dobiva vsak dan, saj zanjo pomenijo način druženja. Včasih zaigrajo kakšno Metallicino priredbo, kot Seek and Destroy, Master of Puppets ali From Whom The Bell Tolls, sicer pa delajo svoje komade, ki jim Mirko dodaja besedila. V slabem letu nastane dovolj skladb, da začnejo razmišljati o tem, da bi jih posneli – če je po glasbeni usmeritvi sorodna Xenophobia leto ali dve prej izdala ploščo, zakaj je ne bi tudi sami?
Maja 1992 v studiu Radia Alfa s tonskima tehnikoma Samom Horvatom in Miranom Vavčetom ter s producentsko pomočjo Omarja Al Hiasata (Xenophobia) nastanejo posnetki za demo kaseto Invite to Die!? Naslovnico zanjo nariše Zoran Arizanović, sošolec Tomaža, Mirka in Uroša, danes znani slovenski ilustrator, animator in slikar. Kaseto izdajo v samozaložbi v nakladi 300 izvodov. V underground fanzinu Cold Death danski sodelavec Rodekro o njej med drugim zapiše:
Ta demo ima 9 pesmi, med katerimi je najboljša Poklane duše. Morda bi F. M. lahko primerjali z zgodnjo Xenophobio, čeprav je Omar iz Xenophobie dejansko produciral to kaseto. Ta bend je trenutno še razmeroma neznan, vendar verjamem, da bo postal velik, ker sploh ni slab, le še malo bolj ga podprite!! Besedil nisem razumel, toda naslovnica je zelo profesionalno oblikovana.
Največ izvodov kasete prodajo po Sloveniji, nekaj pa tudi v tujino, kjer imajo poleg tega še par nastopov (Avstrija, Hrvaška). Sicer igrajo na Koroškem (med drugim kot predskupina Lačnemu Franzu v Družbenem domu na Prevaljah, v Menzi HE Dravograd, Domu borcev Šentjanž) in drugod po Sloveniji (MKC Maribor, K4 Ljubljana, Ptuj, Žalec …). Tako kot je tisti čas v navadi, več bendov pogosto organizira skupni koncert, in občinstva nikoli ne manjka.
Kmalu po izidu kasete Uroša na basu zamenja Aleš Keber, v devetdesetih eden najaktivnejših basistov na Koroškem (Quo Vadis, H. M. D., Herald IV., Blind Hate idr.). Bend svojo bazo preseli v Dom borcev v Šentjanžu, kjer še naprej veliko vadi in žura. Še naprej tudi koncertira, kadar se da.
Preden Funeral March leta 1995 odigra svoj zadnji koncert v MKC Koper, se dogovori še za izid split-kasete s francosko zasedbo Inhumate za domačo underground založbo Crime Tapes. Na njej so posnetki iz MKC Koper (3-8), studijska posnetka Chernobil in Poklane duše (1-2) in garažni posnetek Tears (9). Ko bobnar Aleš odide študirat v Maribor, skupina razpade.
Trivia
⋅ Najmlajši član Funeral March, Aleš Prikeržnik, se metalu zapiše v četrtem razredu osnovne šole, ko v roke dobi CD Metallice … And The Justice for All; ob ustanovitvi benda šteje komad 14 let.
⋅ Prvi špil za »pravo« plačilo (1000 šilingov) imajo Funeral March v Celovcu na festivalu, ki ga organizirajo na dvojezični gimnaziji. Za koncert si četverica sposodi kombi, ki pa ni ravno v najboljšem stanju. Sredi križišča v Celovcu ostanejo brez vrat, ki med speljevanjem padejo iz vodil. Vse plačilo gre za popravilo kombija.
⋅ Decembra 1991, komaj štiri mesece po ustanovitvi, Funeral March nastopijo v MKC Maribor kot predskupina Xenophobije. Večerov recenzent med drugim zapiše, da so uprozorili “raketni začetek” in da je “izvedba ostala na nivoju”. Opozori na “totalno odsotnost scenskega nastopa”, sicer pa njihov “speed in death” oceni kot “nezahteven za poslušanje in fizično trošenje energije” (Večer, 21. 12. 1991, str. 39).
⋅ Člani zasedbe Funeral March sicer redno zahajajo na koncerte koroških in svetovnih bendov doma in v tujini in koncerte tudi sami organizirajo. Od tujih velikanov si med drugim v živo ogledajo Metallico, Slayerje, Sepulturo, Nirvano, Pantero … Na več koncertov gredo skupaj s člani zasedbe Interceptor.
⋅ V časih pred razmahom interneta Funeral March novo muziko spremljajo prek oddaje Headbangers Ball na MTV in nedeljske večerne oddaje na Valu 202, po kasete pa hodijo v trgovino Rec-Rec v Ljubljano. Občasno jim kateri od prijateljev ali staršev iz tujine prinese nove plošče ali cedeje.
Diskografija
⋅ Funeral March, Invite to Die!?
Samozaložba, 1992, kaseta
Posneto v studiu Radia Alfa, Slovenj Gradec, 1992
Tonski tehnik: Miran Vavče
Producent: Omar Al Hiasat
⋅ Funeral March/Inhumate
Crime Tapes, 1996, kaseta
Skladbi 1 in 2 posneti v studiu, skladbe 3-8 posnete v MKC Koper, skladba 9 posneta v garaži