Razstava INTERFERENCE METAFOR v MPIK-u
Umetniki:
KAJA BREZOČNIK, PETER HERGOLD,
DAVID LEITINGER, ŠTEFAN MARFLAK,
JURE MARKOTA in ALJAŽ VELIČKI.
Vabimo vas na ogled razstave
INTERFERENCE METAFOR,
v MREŽNEM PODJETNIŠKEM INKUBATORJU na Ozarah v Slovenj Gradcu.
Kustos: Jernej Kožar
Razstavo v MPIK-u (Mrežnem podjetniškem inkubatorju Koroške) je pripravila
Koroška galerija likovnih umetnosti in je primer razširjanja umetniških razstavnih
posegov v druge javne prostore.
Na ogled je vsak delovnik od 15.11. 2013 do 15.11. 2014, od 8. do 16. ure,
izven delovnega časa je obisk razstave možen po dogovoru.
Kustos razstave Jernej Kožar je o razstavnem projektu zapisal:
Razstava »Interference metafor« v prostorih Mrežnega podjetniškega inkubatorja Koroške v Slovenj Gradcu prinaša šest umetniških pozicij, ki vsaka zase v dialogu z vsebino stavbe, predstavljajo aktualno umetniško dogajanje na Koroškem. Ker je stavba namenjena javni uporabi in ni galerijski prostor, umetniki predstavljajo dela, katerih videz, tehnika in način prezentacije dopolnjujejo arhitekturo. Naslov »Interference metafor« povezuje znanstveno in umetniško sfero življenja, ki sta nezdružljivo ločeni že nekaj stoletij, odkar je kognitivni racionalizem prevladal. Danes mora umetnost ohraniti utopično zapeljevanje v dialektičnem in racionalnem svetu in razstava »Interfernece metafor« prinaša šest odgovorov kako to storiti, ne da bi umetnost pri tem zašla v konformizem ali mimikrijo.
Kaja Brezočnik predstavlja deset fotografij različnih formatov z naslovom »Morphosis«. Na njih se približa znanstvenemu branju snovne okolice, v kateri prihaja do fuzije snovi, ki vodi v metamorfozo. V sivo temnih kontrastih ohranjene zasanjane podobe jesenskih juter razkrivajo gledalcu nekatere pozabljene vidike vsakdana.
Peter Hergold razstavlja fotografije del, ki jih je ustvaril na različnih lokacijah v zadnjih letih prejšnjega stoletja. Gre za posebne prostorske postavitve in land art projekte, ki predstavljeni na fotografijah pridobijo ustrezno zgodovinsko vrednost, saj je njihova imanentna lastnost ta, da od njih razen spomina, ali v tem primeru fotografij, ne ostane nič. Zato je tukajšnja predstavitev še pomembnejša.
David Leitinger razstavlja monumentalno sliko »Interferenca v trapezu«. Ponavljajoči se vodoravni pasovi in driping spletajo skladno celoto, ki se ritmično perpetuira v neskončnost. Z menjavanjem horizonta z ozadjem, ki ga preseka nekaj diagonal, ustvarja vtis prostora in popelje gledalca v svet surrealističnih reminiscenc na bogastvo podob, sanjskih ali realnih, tudi v različnih materialih.
Jure Markota veliko vrzel v arhitekturi obravnava na prvi pogled na ironičen način, ki pa v ozadju skriva pravi umetnikov namen, to je poustvarjanje silnic prostora. Z rdečimi trakovi izriše konture prostora, izpostavi notranjo napetost, ustvari risbo. Z instalacijo »Mreža« podaja povsem jasno umetniško formulacijo prostora, z njo kipar določa točko razpada in redefinira arhitekturo.
Štefan Marflak je v seriji del »Ta pot, ta slika«, nastalih leta 2008, uporabil različne materiale. Na tej razstavi stojijo njegova dela v napetem kontrastu z deli drugih protagonistov, ne nazadnje tudi zato, ker sliko ustvari z ostanki posušenih rastlin, s starimi in načetimi fotografijami, pa tudi s kovinskimi okvirji, s katerimi dosega učinek surove snovne prisotnosti drugače izmuzljivih likovnih kvalitet.
Fotografije Aljaža Veličkega »Stiki« v ničemer ne zanikajo mimetičnega bistva fotografije in so kot take lahko berljive. To so odprte pokrajine in skrivnostno osvetljene površine, nekje povečana struktura podlage, pa vse tja do neorganskih površin, kar nas privede na misel, da je v teh podobah zajeto dejstvo, da je delitev na organsko in neorgansko naravo odveč.