Nazaj na arhiv
projekt
MUZEJ V GIBANJU
24. 10. 2015 - 13. 03. 2016

V Koroški galeriji je bil oktober zaznamovan z osrednjo razstavo z naslovom Muzej v gibanju. Razstava je del mednarodnega projekta Performing the Museum, ki ga KGLU izvaja v sodelovanju s partnerskimi muzeji iz Hrvaške, Srbije in Španije. Dvoletni projekt se osredotoča na vlogo umetnostnega muzeja v sodobni družbi, sama razstava pa je razdeljena na več segmentov, znotraj katerih avtorji in avtorice posameznih projektov preizprašujejo preteklost, sedanjost in prihodnost institucije.

V specifičnem primeru KGLU, se večji razstavni projekt z naslovom Zbirka v obratu: prenos, transformacija in prelomi, osredotoča na zbirko KGLU, ki je nastala kot rezultat mednarodnih razstav pod okriljem Združenih narodov. Avtorica postavitve, mednarodno priznana kustosinja dr. Barbara Steiner, se ukvarja s spremembami v dojemanju in tudi predstavljanju umetniških del znotraj zbirke in s premestitvami pomena, do katerih je prišlo bodisi zaradi političnih, ekonomskih ali zgodovinskih sprememb. Znotraj te postavitve bodo razstavljena tudi dela Hernyja Moora, pod naslovom Henry Moore se vrne, ki jih bomo dobili na izposojo s strani Centra za Kulturo Vela Luka in British Councila iz Londona. Henry Moore, eden svetovno najbolj znanih modernističnih kiparjev, je sodeloval na razstavah v Slovenj Gradcu in bil leta 1966 imenovan tudi za častnega občana Slovenj Gradca. Celotno postavitev je kustosinja zasnovala v sodelovanju z oblikovalko Anna Leno von Helldorf.
Slovenska umetnika, Tadej Pogačar in Nika Autor sta se pri svojih ločenih raziskovanjih osredotočila na arhivski material, ki pa ga vsak obdelata na svoj način. Projekt Tadeja Pogačarja se ukvarja z arhivskimi posnetki otvoritev razstav, Nika Autor pa je zastavila svoj razstavni projekt kot Obzornik 62, ki je sestavljen iz različnih arhivskih posnetkov, citatov in na nek način deluje kot kolaž, vsebinsko pa avtorica sooča različne zgodbe, tako zgodbe ljudi, svoje osebne izkušnje kot dokumentarne posnetke. Na humorno zlovešč način, pa se Vadim Fishkin znotraj projekta Museum Fall poigra z različnimi pomeni naslova, ki nakazujejo morda tudi na temno prihodnost muzejev kot javnih institucij, ki so vedno bolj podvrženi pritiskom trga in so bodisi primorani v komercializacijo, ki v veliki meri nosi v sebi tudi poenostavljanje in banalizacijo vsebin, oz. so po drugi strani obsojeni na žalostno propadanje, saj so finančno vedno bolj šibki. Isa Rosenberger je v letu 2012 v KGLU že zasnovala projekt Deveti kraj, ki govori o utopični poziciji muzeja in še posebej Koroške galerije, ki pa bo za to razstavo projekt nadgradila. Kot zadnji, šesti projekt, pa bo na ogled tudi rezultat tedenske delavnice Napačni Trenutek, ki jo je v septembru v KGLU izvajal Kolektiv ŠKART iz Srbije.
Projekti, ki bodo predstavljeni na razstavi so rezultat enoletnega dela, občasnih rezidenc umetnikov v KGLU, dolgih pogovorov in temeljitega raziskovanja. Skozi te projekte so avtorji razmišljali o pomenu umetnosti in muzejev danes in odpirajo mnoga kritična vprašanja ter dileme, hkrati pa govorijo o upanju, ki se ohranja ter o potencialu umetnosti.
Pred otvoritvijo razstave je  isti dan, od enajste ure dalje potekal tudi mednarodni seminar z naslovom Mediacije umetnosti, ki se osredotoča na različne načine in pristope k izobraževanju na področju umetnosti. V okviru seminarja so partnerske institucije predstavile svoje umetniške prakse, prav tako pa smo kot govorce, ki bodo odprli različna področja dela z publiko in izobraževanja povabili Bojano Piškur iz Moderne galerije, ki je predstavila projekt Radical Education, Barbaro Borčić iz Zavoda SCCA, ki je bila ena od pobudnic za ustanovitev Šole za kustose in Franca Purga, mednarodno priznanega umetnika, ki pa že vrsto let deluje tudi na področju izobraževanja mladih. Skupaj s kolektivom ŠKART je prakso KGLU predstavila kustosinja KGLU Nina Popič.

Danes muzej ni več zgolj institucija, ki shranjuje, proučuje in razstavlja umetniška dela, ampak predvsem aktivno sodeluje z občinstvom. Zato smo razvili kombinacijo razstav, izobraževalnih programov in aktivnosti, ki temeljijo na participativnem pristopu, ustvarjanju znanja in uvedbi novih modelov posredovanja umetnosti.

Vsebina razstave.