Funeral March

Otiški vrh, 1991–1995
thrash/death/speed metal
  • Bend – prva postava, 1992. Zgoraj Mirko Đurić in Uroš Glavar, spodaj Tomaž Kadiš in Aleš Prikeržnik. Foto: Jani Kogal

  • Grad Javornik, Ravne na Koroškem, avgust 1992. Foto: iz arhiva skupine Funeral March

  • Grad Javornik, Ravne na Koroškem, avgust 1992. Foto: iz arhiva skupine Funeral March

  • Grad Javornik, Ravne na Koroškem, avgust 1992. Foto: iz arhiva skupine Funeral March

  • Grad Javornik, Ravne na Koroškem, avgust 1992. Foto: iz arhiva skupine Funeral March

  • Uroš Glavar, prvi basist. Foto: iz arhiva skupine Funeral March

  • Bend – druga postava: Tomaž Kadiš, Mirko Đurić, Aleš Prikeržnik, Aleš Keber. Foto: iz arhiva skupine Funeral March

  • Bend – druga postava. Foto: iz arhiva skupine Funeral March

  • Funeral March. Foto: iz arhiva skupine Funeral March

  • Bobnar Aleš Prikeržnik na koncertu v Družbenem domu na Prevaljah, 1992. Foto: iz arhiva skupine Funeral March

  • Aleš Prikeržnik doma poskuša žagati na Kadiševo kitaro, vendar se po nekaj poskusih odloči, da bo raje ostal na bobnih. Foto: iz arhiva skupine Funeral March

  • Tomaž Kadiš in Mirko Đurić. Dom Borcev Šentjanž, 1993. Foto: iz arhiva skupine Funeral March

  • Tomaž Kadiš in Aleš Keber. Foto: iz arhiva skupine Funeral March

  • Mirko Đurić in Tomaž Kadiš z Matjažem Steržetom (Hysteria, pozneje Wellblott), verjetno na enem od skupinskih koncertov v Družbenem domu na Prevaljah. Foto: iz arhiva skupine Funeral March

Zasedba

Aleš Prikeržnik – bobni
Tomaž Kadiš – kitara
Mirko Đurić – vokal
Uroš Glavar / Aleš Keber – bas


Biografija

Poleti 1991 združijo moči ljubitelji thrash metala Tomaž Kadiš, Mirko Đurić, Uroš Glavar in Aleš Prikeržnik. Vsi imajo izkušnje igranja v bendih rokerske in komercialne narave, Aleš in Uroš pa tudi v ravenski pihalni godbi. Funeral March, kot se poimenujejo, resno zavije drugam: v smer njihovih vzornikov, Metallice, Sepulture in drugih zastavonoš thrash metala, ki imajo tisti čas tudi na Koroškem čvrsto bazo privržencev.

Četverica najde vadbeni prostor v Mladinskem domu v Strojnski reki, kjer se na vajah dobiva vsak dan, saj zanjo pomenijo način druženja. Včasih zaigrajo kakšno Metallicino priredbo, kot Seek and Destroy, Master of Puppets ali From Whom The Bell Tolls, sicer pa delajo svoje komade, ki jim Mirko dodaja besedila. V slabem letu nastane dovolj skladb, da začnejo razmišljati o tem, da bi jih posneli – če je po glasbeni usmeritvi sorodna Xenophobia leto ali dve prej izdala ploščo, zakaj je ne bi tudi sami?


Trivia

⋅ Najmlajši član Funeral March, Aleš Prikeržnik, se metalu zapiše v četrtem razredu osnovne šole, ko v roke dobi CD Metallice … And The Justice for All; ob ustanovitvi benda šteje komad 14 let.

⋅ Prvi špil za »pravo« plačilo (1000 šilingov) imajo Funeral March v Celovcu na festivalu, ki ga organizirajo na dvojezični gimnaziji. Za koncert si četverica sposodi kombi, ki pa ni ravno v najboljšem stanju. Sredi križišča v Celovcu ostanejo brez vrat, ki med speljevanjem padejo iz vodil. Vse plačilo gre za popravilo kombija.


Diskografija

⋅ Funeral March, Invite to Die!?
Samozaložba, 1992, kaseta

Posneto v studiu Radia Alfa, Slovenj Gradec, 1992
Tonski tehnik: Miran Vavče
Producent: Omar Al Hiasat

⋅ Funeral March/Inhumate
Crime Tapes, 1996, kaseta

Skladbi 1 in 2 posneti v studiu, skladbe 3-8 posnete v MKC Koper, skladba 9 posneta v garaži