Koroški rock’n’roll festival

Kulturni dom Kotlje, 21. 3. 1997
Organizator: Klub koroških študentov (KKŠ)
  • Herald IV. Foto: Andrej Wlodyga

  • Herald IV. Foto: Andrej Wlodyga

  • Drago Bilić, Herald IV. Foto: Andrej Wlodyga

  • Dejan Dimec, Blind Hate. Foto: Andrej Wlodyga

  • Abadon. Foto: Andrej Wlodyga

  • Calvaria. Koroški rock'n'roll festival, Kulturni dom Kotlje, 1997. Foto: Andrej Wlodyga

  • Calvaria. Koroški rock'n'roll festival, Kulturni dom Kotlje, 1997. Foto: Andrej Wlodyga

  • Black Widow. Koroški rock'n'roll festival, Kulturni dom Kotlje, 1997. Foto: Andrej Wlodyga

  • Black Widow. Koroški rock'n'roll festival, Kulturni dom Kotlje, 1997. Foto: Andrej Wlodyga

O festivalu

Prvi Koroški rock’n’roll festival na enem odru zbere domala vse bende, ki tisti čas delujejo na Koroškem – ali vsaj tiste, ki se prijavijo na natečaj Kluba koroških študentov, tedaj alternativni kulturi in undergroundu naklonjene organizacije pod vodstvom Tomaža Rožena.

Organizator bi rad preveril, »ali na Koroškem še kdo ustvarja glasbo po kleteh in garažah« in ima pri izboru nastopajočih »v mislih odnos, ne pa samo glasbeno formo,« kot pozneje zapiše na ovitek cedeja Koroški rock’n’roll festival, na katerem je zabeležen izbor posnetkov s koncerta.

Na natečaj se prijavi šestnajst skupin, bolj ali manj hard rock in metal provenience, in enajst izmed njih se jih uvrsti v finale. Med njimi so bendi, ki imajo za seboj že nekaj kilometrine (Abadon, Herald IV., Blind Hate), pa tudi manj izkušene zasedbe, ki v polni dvorani Kulturnega doma Kotlje doživijo svojih pet minut slave. Prireditev s tako dolgim seznamom nastopajočih ponudi širši prerez scene kot sorodne koncertne pobude v Slovenj Gradcu nekaj let prej, ki so predstavljale predvsem slovenjgraške zasedbe.

Prevladujoča glasbena žanra na festivalu sta, kot rečeno, hard-rock in metal, in kot zapiše recenzent Boris Veler v časopisu Ibržnik, »je v primerjavi z bogato in razvejano zapuščino svetovne rock zakladnice refleks koroških ustvarjalcev na življenje, skozi omenjeni glasbeni izraz, zelo siromašen«.

Večer vseeno ponudi nekaj presežkov. Veler kot najboljši mladi bend festivala izpostavi Ravenčane Pockfy. Grammyja za najboljšo odrsko predstavo bi podelil skupini Herald IV., nagrado za najboljše instrumentalne komade bi si po njegovem zaslužila zasedba Abadon, za najboljši »progresiven, eksperimentalno trdo rockerski bend« pa razglasi Črnjane Blind Hate.

Celoviti pregled rockovske ustvarjalnosti na Koroškem v drugi polovici devetdesetih je zabeležen na cedeju Koroški rock’n’roll festival (KKŠ, 1997).


Trivia

⋅ Prvi Koroški rock’n’roll festival je še posebej naporen za Toma Petka in Draga Biliča, ki istega večera na odru Kulturnega doma Kotlje nastopita dvakrat: s svojo matično zasedbo Too Hot Coffee in z zadnjo postavo Heralda IV.

⋅ Tudi Tomaž Pačnik bi moral na festivalu nastopiti v dvojni vlogi: kot član zasedb Abadon in Jazoo. Ker pa nastop Jazoojev, ki je napovedan na plakatu, zaradi »objektivnih razlogov« odpade, Tomaž koncert odigra samo z Abadoni.

⋅ Leta 2004 KKŠ organizira drugi Koroški rock’n’roll festival, kjer nastopi takratna mlada garda koroških bendov: Hush, Flash, Nemesis, Wartune, Polimorf, Faltan in Pissing Teens. Čeprav je žanrska paleta nastopajočih širša kot na prvi ediciji festivala, kakovost precej niha. KKŠ tudi pozneje spremlja »stanje na terenu« z razpisi za mlade in neuveljavljene bende, ki jim omogoči javni nastop, vendar ne več na »rock’n’roll festivalu«, temveč kar na Koroški gavdi v Mariboru (2017, 2018). Podobnega retrospektivnega cedeja za to obdobje ni.


⋅ Različni izvajalce – Koroški rock’n’roll festival
Klub koroških študentov, 1997, CD

Posneto: 21. 3. 1997, Kulturni dom Kotlje
Oblikovanje ovitka: Sašo Bauer