Boris Beja, Hundred Flames: @srcozlom

Boris Beja, eden vidnejših predstavnikov mlade generacije slovenskih vizualnih umetnikov, je za razstavni projekt Razmejitve, ki ga Koroška galerija likovnih umetnosti in Center sodobnih umetnosti Celje predstavljata na temo meja, oblikoval prostorsko inštalacijo Na meji: @srcozlom. Delo, ki je bilo v KGLU na ogled med 26. junijem in 8. oktobrom 2020, izvira iz razmisleka o meji, ki je pred stotimi leti Koroško pokrajino razdelila med Republiko Avstrijo in Kraljevino SHS. Postavitev poleg projekcije lastnih avtorjevih spominov na mejo ponuja tudi razmislek o širših družbenih posledicah političnih ureditev meja.

Objekt, lesena konstrukcija, ki jo deli črta meje in na prvi pogled spominja na srčni utrip, je razdeljen na dva dela. Med oba dela konstrukcije je umeščenih 100 v Kinderjev ovoj natančno zavitih glinenih jajčk. Simbolno število se nanaša na letošnjo 100. obletnico koroškega plebiscita. Inštalacijo spremlja tudi zvočna kulisa koroške ljudske pesmi N’mau čez izaro, ki jo je večglasno izvedel in posnel avtor sam.

10. oktobra 2020, ravno na dan 100. obletnice koroškega plebiscita, je Boris Beja v sodelovanju s KGLU v Starem trgu pri Slovenj Gradcu izvedel performans, ko je na travniku v polmraku sežgal leseno skulpturo. Približno 45-minutni posnetek dogorevanja lesene skulpture je naslovil Hundred Flames: @srcozlom. Umetniško delo, sestavljeno iz videodokumentacije in stotih jajčk, je umetnik podaril v zbirko galerije.