
Jesensko razstavno sezono bomo v Koroški galeriji likovnih umetnosti odprli s predstavitvijo del Rudija Benetika in Zuzane Kalinakove, ki so v zadnjih treh letih nastala med občasnim študijskim bivanjem v New Yorku. Zagoneten naslov NEW YORK PAPAYAS se nanaša na košček raztrganega, skoraj nerazpoznavnega plakata, ki sta ga umetnika uzrla na drevesnem deblu v newyorški mestni četrti Chelsea in simbolizira njuno pretanjeno zalezovanje likovnega utripanja navidez nepomembnih in efemernih ambientov svetovne metropole. Njun pogled razkriva drugačne podobe velemesta kot jih poznamo iz medijev in reklamnih prospektov, saj sredi betonske džungle sledi komaj zaznavnemu trepetanju stvarnosti in izostruje ustaljene predstave, ko nas opozarja na dragocene detajle, ki jih v hlastavi ihti vsakdanjega življenja, zaslepljeni z bleščavo, tolikokrat in preveč lahkotno spregledamo.
Rudi Benetik živi in ustvarja v specifičnem dvojezičnem okolju južne Koroške v Podjuni v Avstriji, ki morda predpostavlja še bolj poglobljeno in niansirano refleksijo miselnih vzorcev kot smo ga običajno vajeni. Njegov žlahten in prepoznaven likovni dnevnik, ki ga polnijo tenkočutne in hrhke odslikave najbolj neznatnih likovnih senzacij iz okolja, se je v zadnjih letih napolnil z vtisi s potovanj v eksotične predele sveta, kakršni so Tibet, Indija in Libija, a tudi z intuitivnimi piktogrami in okruški najbolj silovite urbane pokrajine, kakršne ponuja New York. Z deli slovaške umetnice Zuzane Kalinakove, ki sedaj živi in ustvarja v Podjuni, se je zaokrožil v njun skupni intimni spominski zapis, mozaično spleten iz podob, ki se sprehajajo po nedoločljivem robu zavednega in nezavednega odkrivanja samega sebe v stremljenju k uravnoteženemu umevanju sveta.
S projektom New York Papaya sta se Rudi Benetik in Zuzana Kalinakova v juliju in avgustu letos že predstavila v pomembnem kulturnem centru Ateneo v Madridu, v začetku prihodnjega leta pa bo na ogled še v avstrijskem Wolfsbergu.